Nombre de messages : 23909 Localisation : reims Ma Porsche : CAB4S Date d'inscription : 15/10/2014
Sujet: Porsche 968 Time Attack… Goldorak, Goooo ! 20.06.17 7:34
Enfin, mis à part que notre Goldorak du jour, il est né à Zuffenhausen et plutôt que d’aller casser du Golgoth, son truc à lui, c’est la chasse de chrono. Oui, aujourd’hui, le plus célèbre des mechas prend l’apparence d’une Porsche 968 de 770 ch pendant qu’Actarus est remplacé par Gustaf Burström…
En fait, Gustaf est un fan de PMA. A tel point qu’il y a quelques années, il s’inscrit en Time Attack suédois au volant d’une bestiale 944 Turbo dont le 4 cylindres est réalésé à 3.0 l pour sortir un peu plus de 600 ch. Au fil de années, la bête ne va plus cesser d’évoluer, jusqu’à devenir le monstre que vous avez sous les yeux.
Elle passe en mode 968 sous hormones, avec ailerons de partout, ailes larges, appuis XXL et un duo aileron / diffuseur qui rendrait presque jaloux un proto de Pikes Peak ! La robe est full carbone et passée en vert et noir pour terminer un tableau bestial et violent.
Le 4 cylindres a lui aussi reçu sa cure de testo’, sa cylindrée est passée à 3.1 l et un Garrett GTX3582R lui souffle dans les conduits. Au total, l’engin développe 770 ch que les 2 pneus arrières se chargent de passer au sol via une boite 6 séquentielle et un LSD entièrement paramétrable.
L’engin est démoniaque et brutal à souhait… et je vous laisse avec lui. Et si vous voulez toutes les specs, ça se passe juste en dessous de la vidéo…
Base engine : Darton MID sleeves. 104.15 mm bore. J&E 2618 pistons. Carillo rods. 9/16” head studs. Modified bottom end in to help stabilize the crank girdle. Offset stroked crankshaft. 91 mm stroke. 16v head with 40 mm intake valves, 34.5 mm exhaust valves. Ferrea valves with Bronze/Beryllium valve seats. Long duration high lift camshafts. Dry sump system with 4 stage pump. Removed balance shafts 4-1 equal length 1 7/8” exhaust headers with 2.25” crossover pipe to turbo. All in SS 321. Low angle 4-1 double slip fit SPD merge collector. Short runner intake manifold with velocity stacks. 75 mm throttle body Larger griffin radiator. Big intercooler. Setrab watercooled oilcooler. Garrett GTX3582R with Tial 1.06 v-band housing. Tial 44 mm MV-R wastegate. Tial 50 mm bov. Larger harmonic dampener. Custom built trigger setup Link G4+ Xtreme ECU ATL 30l fuel cell Radium fuel cell catch tank setup with 3 pumps Bosch 2200 injectors 3.5” downpipe into 3.5” oval exhaust for ground clearance. Laminova oil cooler
Gearbox: Kaps transmissions 6-speed sequential transaxle. LSD with adjustable preload Custom made adapter plate to fit Porsche 944 torque tube Geatronics paddle shift setup with pneumatic throttle blipper
Clutch: Modified Spec twin disc clutch setup with flywheel.
Driveshafts: 108 mm GNK motorsport joints and custom axles
Front Brakes: AP Racing 6-pot calipers with AP 356×32 mm discs. PFC 01 pads
Rear Brakes: Porsche 996 4-pot calipers with 302 mm rotors. PFC 01 pads.
Front Uprights: Custom made chromoly uprights
Rear Uprights: Porsche 996
Wishbones/arms: Front: Custom built double A-arm setup. Rear: Porsche 996 Cup multilink
Dampers/Springs: Öhlins 3-way
Wheels: OZ Alleggerita 11×18”.
Tyres: Hankook TD Z221 295/30-18 C7 soft
Custom built adjustable blade style front and rear sway bars.
Inside
Roll Cage: Extensive cage that ties everything together including front suspension and diagonal tubes under the floor.
Dash: Custom made carbon fiber
Steering Wheel: Sparco
Seat: Sparco Circuit
Harness: Schroth 6 point flexibelt system
Dash: AIM MXL
Logger: AIM MXL
Wiring/PDM: Customer built wiring with a smaller fuse and relay box
Aerodynamics
AMB Aero CFD calculated aerodynamics package. Carbon fiber front fenders Carbon fiber front bumper Carbon fiber front diffuser Carbon fiber flat floor Carbon fiber skirts Carbon fiber front wheel housing vents Carbon fiber dual element wing. Right now with a simple rear diffuser. Updates on way for 2017. Fiberglass hood Fiberglass doors Fiberglass rear fenders Fiberglass rear bumper Plastic windows front, sides + rear Carbon fiber door mirrors
jm@rc
Nombre de messages : 4728 Age : 45 Localisation : 77 / 44 Ma Porsche : 944 Turbo Date d'inscription : 31/07/2011
Ouaip, je les suis depuis quelques temps déjà et le travail qu'ils font sur cette voiture est exceptionnel! Il faut savoir qu'ils ne sont que deux bonhommes derrière. Cette caisse est juste un monstre : légère et puissante avec un nombre de modifications impressionnant!
gilbert83740
Nombre de messages : 2322 Age : 71 Localisation : LA CADIERE D AZUR - 83- VAR Ma Porsche : 968 Turbo RS replica Date d'inscription : 30/08/2012
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